Castiga milioane ce dolari din muzica sau actorie si i-ar putea investi in orice afacere prospera. Dar prefera sa o ia de la zero si sa riste in mici afaceri pe care le pun singuri pe picioare. De la Justin Timberlake, la Lady Gaga, celebritatile se intrec sa investeasca in start-up-uri, iar afacerile pe internet par sa fi cucerit Hollywoodul. Iata mai jos cateva vedete care si-au riscat banii si afacerile in care au investit.
Ashton Kutcher, de exemplu, a incercat cel putin 13 strat-up-uri, din 2007 si are propriul fond de investitii, A Grade. Prima afacere pe care a incercat-o online a fost Ooma, care nu a mers insa. De atunci actorul a avut mai mult noroc. Investitiile lui Kutcher au fost de ordinul miliardelor de dolari, ca Foursquare si Airbnb, sau in companii mai mici ca Hipmunk, Blekko, Zaarly and Amen.
Iar saptamanile trecute, Kutcher a anuntat ca incepe o noua afacere, cu site-ul de vanzare de mobila Fab.com. Tanarul actor investeste de asemenea in afacerea lui Dave Morin, Path, in Skype, UberMedia sau Fachism.
Sotia acestuia, Demi Moore, a fost, de asemenea, captata in mai multe dintre afacerile lui Kutcher. Actrita este implicata si ea in Fashism, o aplicatie care permite utilizatorilor sa se sfatuiasca intre ei cu ce sa se imbrace.
Justin Timberlake, la randul lui, si-a investit banii castigati in trei companii: MySpace, Dekko si Stipple. In toamna anului trecut, cantaretul a lansat Stipple, companie care s-a ridicat cu 2 milioane de dolari, veniti din partea mai multor investitori, printre care Kleiner Perkins si Timberlake.
Luna trecuta, Timberlake a lansat un alt start-up, Dekko, un site care se vrea a fi un fel de Wikipedia instant pentru orice lucru inregistrezi cu camera.
Cantaretul vrea, totodata, sa reinvie MySpace. Dupa ce a cumparat o parte din actiunile companiei, care este pe moarte, acum lucreaza la o strategie de a readuce reteaua de socializare la concurenta cu Facebook.