Serviciul fotografic Instagram, detinut de cunoscuta retea de socializarea Facebook, si-a pierdut jumatate din numarul de vizitatori pe care ii avea zilnic. Schimbarea drastica din punct de vedere al traficului inregistrat pe portalul fotografic s-a produs in mai putin de o luna.
Scaderea drastica raportata la nivelul utilizatorilor Instagram s-a produs datorita ultimelor acuzatii lansate impotriva serviciului fotografic, conform carora acesta planuia sa vanda imaginile utilizatorilor.
In mod normal numarul persoanelor care foloseau in fiecare zi Instagram ajungea la 16.35 milioane, aceasta cifra fiind inregistrata la 17 decembrie 2012, conform Daily Mail, citat de Mediafax. Insa la jumatatea lunii ianuarie 2013 numarul utilizatorilor zilnici a scazut la 8.42 milioane.
La finalul anului trecut anuntul potrivit caruia Instagram ar urma sa foloseasca fotografiile realizate de utilizatorii sai in scop comercial a starnit un val de revolta din partea acestora.
Noua clauza Instagram prevede ca "o parte sau intregul serviciu s-ar putea sustine financiar din profiturile din publicitate". De asemenea, clauza mai prevede ca utilizatorul serviciului Instagram sa isi dea acordul ca informatiile despre contul sau precum numele, numarul de like-uri si fotografiile (precum si orice alte date asociate) sau actiuni pe care le intreprinde sa fie folosite gratuit de catre Facebook, care detine Instagram, in actiuni promotionale si publicitare.
Acest lucru inseamna ca fotografiile de pe Instagram ar putea fi folosite in materiale publicitare, fara a se face referire la autorul acestora, iar banii rezultati ar putea fi folositi de catre Instagram.
Ulterior, prin intermediul unei postari facute pe blogul oficial al Instagram, cofondatorul serviciului, Kevin Systrom vorbeste despre noua versiune a politicii de confidentialitate pe care reteaua a reusit sa o conceapa. Acesta precizeaza ca noile termene si conditii de functionarea a Instagram vor intra in efect in treizeci de zile de la anuntarea acestora. Systrom a incercat sa aduca lamuriri in acest caz sustinand ca Instagram nu va vinde fotografiile utilizatorilor.
"Intentionam sa revizuim noile termene si conditii de functionare si ne dorim sa experimentam cu un tip inovativ de advertising care pare potrivit pentru Instagram. In schimb, acest lucru a fost interpretat gresit si s-a inteles ca noi urmeaza sa va vindem fotografiile fara niciun fel de compensatie. Acest lucru nu este adevarat si este greseala noastra ca limbajul folosit de noi in noile termene si conditii de functionare au fost interpretate intr-un mod eronat. Pentru ca totul sa fie clar, nu intentionam sa va vindem fotografiile. Momentan lucram la revizuirea limbajului folosit in politica de confidentialitate pentru a fi siguri ca acest lucru este clar inteles", se arata in postarea de pe blogul oficial al Instagram, semnata de cofondatorul Kevin Systrom.
O prima reactie vehementa in acest caz venita din partea unui utilizator al serviciului fotografic s-a materializat intr-un proces intentat impotriva Instagram. Utilizatorul care a intentat proces impotriva Instagram aduce la cunostinta ca ultimele schimbari din cadrul politicii de confidentialitate ale serviciului fotografic au fost schimbate intr-o maniera neclara.
Pe de alta parte, purtatorul de cuvant al Facebook, Andrew Noyes, a reactionat la acest fapt, spunand ca reteaua nu considera acele acuzatii ca fiind drept fondate.
"Noi credem ca acuzatiile aduse de catre aceste utilizator sunt nefondate si vom lupta in instanta pentru a demonstra acest lucru", a declarat Andrew Noyes, purtator de cuvant al Facebook, conform huffingtonpost.com.