Un site britanic poate sa iti spuna cum sta treaba.
Un studiu recent, facut de site-ul de recrutare britanic Reed.co.uk, arata ca 33% din angajati recunosc ca intra pe site-urile de socializare de la serviciu. Facebook este cel mai popular, fiind ales de 45% din oameni. El este urmat de LinkedIn, o retea sociala folosita in special de cei care isi cauta un loc de munca sau care cauta persoane potrivite pentru un anumit job. Salariatii mai petrec timp si pe YouTube, pe Twitter si pe blog-uri.
Site-urile de socializare sunt folosite in special de angajatii din departamentele de marketing si IT, dar se bucura de putina popularitate in randul inginerilor si contabililor.
Doua treimi dintre cei chestionati cred ca firmele la care lucreaza au, teoretic, dreptul de a le bloca accesul la Facebook, in timpul serviciului. Cu toate acestea, numai 30% din companiile care au participat la studiu au recunoscut ca nu isi lasa angajatii sa intre pe astfel de site-uri, iar alte 40% sustin ca au limitat accesul. Restul spun ca nu au o politica de a le interzice angajatilor lor sa foloseasca retelele sociale.
Dintre oamenii care utilizeaza zilnic site-uri gen Facebook sau LinkedIn, 35% sustin ca o fac in interes de serviciu, 10% recunosc ca e vorba de interes personal, iar 55% spun ca ar fi ambele variante.
Studiul mai arata ca 62% din angajati intra pe Facebook de la birou o data sau de doua ori pe zi, si doar 5 la suta recunosc ca fac acest lucru de peste 10 ori.
Calculatorul nu este insa singurul aparat care le permite oamenilor sa afle ce au facut prietenii lor din lumea virtuala. 64% din angajati au declarat ca au Facebook si Twitter pe smartphone.
Sursa: digitaltrends