Barbatii considerati urâti nu isi pot ascunde defectele pe internet, intrucât femeile sunt capabile sa identifice barbatii atragatori care au profiluri create pe diverse site-uri, fara a le vedea fotografiile, prin simpla lectura a informatiilor trecute in acele profiluri.
Potrivit acestui studiu, citat de editia online a cotidianului britanic Daily Mail, toti oamenii au tendinta de a posta pe internet acele fotografii care ii avantajeaza.
Totusi, pentru barbati este inutil sa foloseasca in profilurile lor online acele fotografii care le ascund "defectele" fizice, intrucât femeile sunt capabile sa identifice barbatii atragatori prin simpla lectura a informatiilor trecute in profilurile acestora.
Aceasta situatie se datoreaza faptului ca barbatii atragatori sunt capabili sa isi "transfere" frumusetea si increderea in sine in autodescrierea ce apare in profilurile lor.
Barbatii ale caror fotografii au fost considerate atragatoare au scris in profilurile lor texte care au fost considerate la rândul lor atragatoare, in ciuda faptului ca textele si fotografiile au fost analizate de "jurii" diferite, au explicat autorii acestui studiu, realizat de Villanova University din statul american Philadelphia.
Cercetatorii americani le-au rugat pe 50 de studente sa examineze profilurile si fotografiile a 100 de barbati, ale caror vârste variau in intervalul 22 - 25 de ani, postate pe un popular site de intâlniri online.
Fiecare studenta a primit misiunea de a privi 25 de fotografii, de a nota gradul de atractivitate al fiecarui barbat si sa precizeze daca si-ar dori sa iasa cu el la o intâlnire in oras, sa aiba o aventura sexuala sau o relatie de lunga durata. Studentele au fost rugate sa spuna cât de increzatori si de masculini pareau acei barbati in fotografiile lor.
In etapa a doua a studiului, studentele au vizualizat textele marcate in profilurile altor 25 de barbati si au fost rugate, din nou, sa precizeze daca si-ar dori sa iasa cu ei la o intâlnire in oras, sa aiba o aventura sexuala sau o relatie de lunga durata. Ele au fost rugate sa acorde fiecarui candidat note, in functie de cât amabil, increzator, inteligent, si amuzant parea fiecare barbat in profilul sau.
Psihologul Rebecca Brand, coordonatoarea studiului, care va fi publicat in revista Computers In Human Behavior, a concluzionat: "Gradul total de atractivitate al unei fotografii a fost in mod pozitiv corelat cu gradul total de atractivitate al textului. Cu alte cuvinte, persoanele atragatoare din punct de vedere fizic au scris si texte atragatoare in profilurile lor".
"Datele noastre sugereaza faptul ca indivizii atragatori au scris texte (in profilurile lor) care sugerau increderea in sine, si, poate, tocmai aceasta incredere a fost acea calitate ce a fost sesizata in primul rând de femei", a adaugat Rebecca Brand. "O astfel de incredere in sine ar putea proveni din faptul ca persoanele atragatoare poseda un simt mai dezvoltat al valorii de sine", a concluzionat cercetatoarea americana.
Site-urile de intâlniri au devenit un actor major pentru industria britanica online, la care contribuie in fiecare an cu suma de 150 de milioane de lire sterline.
In 2009, un studiu american a evidentiat faptul ca 13% din totalul casatoriilor realizate intre ianuarie 2008 si iunie 2009 in Statele Unite au reprezentat rezultatul unor relatii care au inceput pe internet.