ASTEA sunt motivele pentru care romanii se duc la restaurant

ASTEA sunt motivele pentru care romanii se duc la restaurant
Citeste mai mult despre: restaurant, romani,
Data: 18 Octombrie 2011

Românii manânca la restaurant pentru a fi serviti, pentru a interactiona social si pentru ca le place mâncarea pe care o comanda, potrivit rezultatelor celui mai nou studiu despre obiceiurile si experientele românilor când iau masa in oras, realizat de Unilever Food Solutions.

Cel mai nou studiu al Unilever Food Solutions despre obiceiurile si experientele românilor când iau masa in oras arata care sunt motivele pentru care românii manânca in oras, precum si diferentele dintre atitudinile barbatilor si cele ale femeilor legate de servirea mesei.

Motivele pentru care consumatorii bucuresteni iau masa in oras sunt numeroase, dar primele trei invocate de acestia sunt ca nu sunt nevoiti sa mai gateasca, pot interactiona social mult mai usor si le place mâncarea pe care o comanda.

Studiul Unilever Food Solutions realizat pe consumatorii români vine ca o replica locala la rezultatele a doua studii realizate la nivel global de companie, care analizeaza atitudinea consumatorilor fata de continutul preparatelor din restaurante si fata de resturile alimentare aruncate de aceste localuri. Prin aplicarea acestui studiu la nivel local, Unilever Food Solutions România a vrut sa surprinda, pe de o parte, obiceiurile si experientele consumatorilor români când iau masa in oras - inclusiv preocuparea lor pentru ceea ce contine mâncarea comandata la restaurant - si, pe de alta parte, atitudinea lor fata de restaurantele care adopta practici sustenabile pentru reducerea cantitatii de deseuri alimentare produsa zilnic.

Potrivit studiului, barbatii bucuresteni nu invoca printre motivele pentru care prefera sa manânce in oras lipsa timpului, ci ies sa manânce in oras pentru ca le place mâncarea (16%), pentru ca nu sunt nevoiti sa gateasca (16%), pentru ca pot interactiona social (15%) si pentru ca se pot bucura de o mare varietate de feluri de mâncare (9%).
In cazul femeilor, ele prefera sa manânce in oras pentru ca nu sunt nevoite sa gateasca (22%), pentru ca pot interactiona social (15%), pentru ca le place mâncarea (13%), precum si atmosfera (10%).

In schimb, printre motivele pentru care consumatorilor nu le place sa manânce in oras se numara calitatea serviciilor, faptul ca localurile sunt prea aglomerate si zgomotoase si mâncarea nu este buna/sanatoasa (nu cunosc sursa ingredientelor), precum si faptul ca sunt nevoiti sa astepte prea mult pentru mâncarea comandata.
Astfel, conform studiului, mâncatul in oras este pentru barbati un proces emotional - ies in oras sa manânce pentru ca le place mâncarea -, pe când, pentru femei, mâncatul in oras are mai degraba un scop functional - ele manânca in oras pentru ca nu mai vor sa petreaca atât de mult timp in bucatarie gatind.

Rezultatele studiului arata ca cel mai important motiv pentru care consumatorii bucuresteni, barbati si femei, manânca in oras este acela ca reusesc sa se intâlneasca cu prietenii si cu familia si pentru ca se bucura de noi experiente culinare la fiecare iesire.

Mâncarea traditionala este pe primul loc in preferintele bucurestenilor (51%), pentru ca le place gustul preparatelor traditionale (38%) si pentru ca sunt deja obisnuiti cu ele (22%). Pe locul al doilea in topul preferintelor culinare se afla bucataria italieneasca (20%), deoarece consumatorilor le plac pastele (34%), dar si pentru ca preparatele culinare specifice pot fi gatite repede - nu sunt nevoiti sa astepte atât de mult sa le fie servita mâncarea comandata (11%).
In topul preferintelor bucurestenilor se afla si bucataria chinezeasca (10%), aleasa pentru ca preparatele sunt condimentate si diverse. Bucataria libaneza (6%) si cea arabeasca (5%) se afla si ele printre primele preferate de consumatorii Capitalei.

Pentru ca experienta gastronomica sa fie completa atunci când ies sa manânce in oras, bucurestenii isi doresc ca serviciile si servirea sa fie mai bune (21%), chelnerii, mai prietenosi (19%) si preturile sa fie mai mici (12%). De asemenea, consumatorii bucuresteni considera important sa afle informatii nutritive despre mâncarurile pe care le comanda - 50% din respondenti vor sa stie ce contine mâncarea comandata, pentru ca sunt interesati sa aiba o viata sanatoasa (30%) si pentru ca vor sa-si pastreze greutatea sub control (27%).

Consumatorii bucuresteni sunt interesati si de masurile sustenabile pe care le adopta restaurantele unde manânca pentru reciclarea deseurilor alimentare, dupa cum arata acelasi studiu.

Potrivit "Raportului Global Bucatarii Sustenabile: Cum reducem deseurile alimentare, al Unilever Food Solutions", aplicat si local, la nivel global, restaurantele arunca 3 milioane de tone de deseuri alimentare, dintre care 1 milion de tone provin doar de la mesele clientilor - mâncarea pe care ei o lasa in farfurie. Totodata, occidentalii (consumatorii din tarile emergente) sunt preocupati, in proportie de 87%, de modul in care sunt gestionate resturile alimentare din localuri, in timp ce in lumea occidentala 80% din respondenti spun ca problema este importanta pentru ei.
De asemenea, preocuparea consumatorilor pentru mâncarea aruncata de restaurante se manifesta sub forma disponibilitatii lor de a plati mai mult pentru o masa in oras, in localuri care trateaza responsabil aceasta problema si au adoptat scheme de evacuare si reciclare a deseurilor alimentare, ce nu dauneaza mediului: 70% din persoanele intervievate in tarile emergente ar plati mai mult pentru o masa in astfel de localuri, fata de 46% din persoanele intervievate in tarile occidentale.

Potrivit studiului realizat de Unilever Food Solutions in România, consumatorii bucuresteni ar plati mai mult pentru o masa in oras daca ar sti ca restaurantul unde manânca adopta practici de reciclare a deseurilor alimentare.
Astfel, bucurestenii ar plati mai mult pentru mâncare in restaurantele care limiteaza cantitatea de deseuri produsa si impactul negativ al acestora asupra mediului (59% din barbati, 64% din femei), pentru mâncarea servita in localurile care folosesc ambalaje si materiale reciclabile (59% din barbati, 64% din femei), dar si pentru mâncarea servita in localurile care urmeaza indicatiile pentru sustenabilitate ale guvernului sau ale ONG-urilor (54% din barbati, 54% din femei).

Pentru a incuraja preocuparea consumatorilor pentru cantitatea de reziduuri alimentare aruncate de restaurante, dar si pentru a ajuta la reducerea acestei cantitati, Unilever Food Solutions România a distribuit in Centrul vechi al Capitalei, pe 29 septembrie, 5.000 de pungi de hârtie, in cadrul evenimentului "A doggy bag is a goodie bag", cu mesajul ca fiecare dintre noi poate contribui la reducerea cantitatii de deseuri aruncate de restaurante cu o punga, incurajând consumatorii sa ia mâncarea ramasa in farfurie, la pachet.

Studiul "Habits and Experiences related to eating out of home" a fost realizat in septembrie, de IMAS, pentru Unilever Food Solutions pe un esantion reprezentativ la nivelul Bucurestiului pentru populatia de 18-64 ani (300 persoane). Au fost intervievate persoane care iau masa in oras sau isi comanda mâncare cel putin o data pe saptamâna, pentru oricare dintre cele trei mese principale ale zilei. Aceste persoane se caracterizeaza printr-un venit pe gospodarie mai ridicat (peste 1.100 lei/luna) si educatie medie si inalta.

Raportul global cu privire la meniuri "Ce contine mâncarea dumneavoastra" si studiul "Bucatarii sustenabile: Cum reducem deseurile alimentare" a fost realizat de BrainJuicer, in parteneriat cu Salt PR, pe baza raspunsurilor oferite de 3.500 de respondenti din sapte tari (SUA, Marea Britanie, China, Germania, Rusia, Brazilia si Turcia).

Mediafax

ȘTIRI SIMILARE

Modifică setările cookies