Seful Directiei Rutiere din Politia Româna, Lucian Dinita, a declarat, marti, pentru MEDIAFAX, ca printre propunerile formulate de Politie legat de schimbarea legislatiei rutiere se numara si faptul ca masinile inmatriculate in Bulgaria ar putea circula in tara doar 90 de zile pe an.
Lucian Dinita a spus ca aceasta propunere, precum si cele anuntate saptamâna trecuta de seful Politiei Române, Liviu Popa, urmeaza sa fie promovate la nivel legislativ.
In legatura cu unele informatii aparute in presa, potrivit carora amenzile rutiere ar putea fi acordate in functie de venitul persoanei sanctionate, Dinita a spus ca acest lucru este "exclus".
De asemenea, Dinita a spus ca nu s-a pus niciodata problema ca Politia sa aiba competente in confiscarea masinilor in urma unor contraventii si ca nici nu se va intâmpla acest lucru.
Seful Directiei Rutiere a precizat ca deocamdata acestea sunt doar propuneri, care sunt analizate la nivelul Politiei.
Seful Politiei Române, Liviu Popa, a declarat, vineri seara, la Realitatea TV, ca legislatia rutiera va suferi o serie de schimbari, respectiv amenzile pentru cetateni vor deveni mai usturatoare, insa se va elimina sistemul "inutil" cu puncte, iar permisele nu vor mai putea fi ridicate atât de usor.
Liviu Popa a spus ca penalizarea cu puncte nu este un sistem eficient, pentru ca nu a produs niciun efect dorit.
El a spus ca vrea amenzi mult mai usturatoare pentru soferii ce comit nereguli la regimul vitezei, aratând ca "daca o persoana isi permite sa cumpere un bolid, poate sa-si ia si o amenda de 2.000 de euro".
Pe de alta parte, Popa a spus ca permisele de conducere nu vor mai putea fi suspendate sau ridicate atât de usor, aratând ca pentru depasirea liniei continue, de exemplu, nu trebuie sa fie necesara o astfel de masura.
Totodata, Popa a spus ca vrea sa introduca legea raspunderii obiective, dupa modelul Ungariei, care la un an dupa adoptarea actului normativ si-a redus numarul accidentelor la nivelul anului 1964. Aceasta lege prevede ca tot ce inseamna raspundere contraventionala sa cada pe proprietarul masinii cu care s-a comis neregula, indiferent de cine o conduce. De asemenea, procesul verbal prin care se constata amenda este executoriu, neputând fi contestat.